Betlem a Massanella

Havia plogut tota la nit, però a les 6.30 de la matinada el cel era ben clar i la lluna ens mirava, per tant tocava partir d'excursió tal com estava previst. Ben puntuals a la plaça ens varem trobar 11 valents disposats a coronar el puig Massanella.
Al Coll de sa batalla se n'hi afegiren 3 més i ja fèiem un grupet de 14 per emprendre l'aventura.
Feia fred però no massa i bufava una mica de vent que va ajudar a eixugar les roques i ens va facilitar la pujada.
Camina caminaràs passàrem  pel coll de la Línia i quan ja teníem el puig de n'Alí més avall que nosaltres, vàrem reposar forces.
Continuàrem l'ascens cap al Pla de sa Neu i vàrem fer un parell de fotos a uns teixos molt antics que hi ha allà tan amunt, i són el únics arbres que aguanten aquell clima extrem.
Després del pla de sa neu, només ens quedava un darrer esforç per assolir el cim i entre roques i fites varem arribar dalt de tot a les 11.30.
El fort vent que bufava i el fred intens va impedir que gaudíssim de les espectaculars vistes que des d'allà es contemplem i varem haver de baixar un grapat de metres per poder trobar un lloc adequat per col·locar el Betlem.
Així va ser, varem trobar una bona llosa de cara al sol que ens va parèixer ideal per acollir el Betlem fet per la ceramista Margalida Juan.
Ho preparàrem tot per assegurar el naixement i ja va quedar instal·lat amb unes bones vistes al pla de Mallorca.
Continuant amb el descens, ens varem aturar a la indescriptible font  de s'Avenc, plena de degotissos i aigua rajant. Des d'allà veiem les cortines de pluja damunt el pla de Mallorca, però per sort no ens varen afectar en cap moment.
Varem acabar l'excursió molt satisfets i amb un bon plat a la taula del restaurant de Coll de sa Batalla.
Aquesta excursió s'haurà de repetir qualque dia per la gent que no va poder venir i li hagués agradat.
Feliç any nou a tothom.

Clicau aquí per veure les fotos